Minda Hijrah Headline Animator

Saturday, April 28, 2012

LIVE BERSIH 3.0 - Dataran Merdeka - Anak Bawah Umur Jadi Mangsa #bersih #bersih3

Jumlah kehadiran di Dataran Merdeka masih sekitar 2 ribu orang. Cuaca makin panas. Sorakan Reformasi yang tiada kene mengena dengan Bersih berkumandang.

Beberapa individu memberi ucapan berbaur hasutan utk membangkitkan semangat peserta demo.

Yang paling malang, anak-anak yang belum cukup umur menjadi mangsa kebebalan politik mak bapak mereka diheret ke kancah perjuangan JIHAD AMBIGA.

Keadaan masih terkawal. Sekumpulan unit amal PAS kini bergerak dari Dataran Merdeka ke Masjid Negara.

Teruskan bersama kami.

3 comments:

  1. Bersih tiada kene mengene dengan individu (ambiga ke,anwar ke..sapa2 le) atau parti politik (PAS,UMNO,DAP...). Ia adalah bertujuan untuk membawa perubahan pada sistem pilihanraya supaya ia lebih adil dan tiada undi2 yang musykil wujud di dalamnya seperti yang berlaku sebelum ini. Mungkin sesetengah dari kita tak sedar atau 'malas' amik tau hal2 sebegini walau, cukuplah sekadar dengan diri di daftarkan sebagai pengundi dan pangkah kertas undi bila masanya. Jadi tidak hairanlah sekiranya ramai yang tidak menyokong dan mula berkata2 buruk seakan tahu apakah sebenarnya tujuan dan objektif 'Bersih' ini sedangkan sebenarnya ayat2 mereka itu menunjukkan kejahilan diri mereka dalam situasi di dalam negara sendiri. Kita bukan duduk di dunia di mana informasi hanya ada pada keratan akhbar dan media arus perdana, bukakan 'mata' di alam siber untuk mengetahui apa yang diselindungkan dari mata kita selama ini. Anak muda sekarang bukan seperti anak muda 20 tahun yang lalu. Wallahualam ... renung2 kan dan selamat beramal.

    ReplyDelete
  2. The more you learn the more you know.The more you know the more you forget..
    itulah anak2 muda yang di maksudkan oleh Psychz sekarang nie tu agaknya..Ungrateful Generation Dumbos.Diperbodohkan dek propaganda barat yang nak menghancurkan Tamaddun dan peradaban manusia..Wah kah....BEBAAAAAALLLL..memang berbeza sangat DGN anak muda 20TAHUN lalu..tak lupa mengucapkan terima kasih...i.e..emak bapa susah nak menyekolahkan anak2 supaya pandai...dia salahkan kerajaan yang nak bantu..tanpa paksaan.Tak payah jual rumah ataupun tanah nak pandaikan anak..itu pun x berterima kasih..sama je saperti menghina dan memaki hamun emakbapak diorang sendiri. Wah kah2 bijak dan maju ke generasi kau tu Psychz

    ReplyDelete
  3. Anak muda kalu pengetahuan setakat baru 20 tahun qtak perlu sombong dengan kebijaksaan yg Allah pinjam kan... belqjar bersyukur dengan nikmat... jangan mudah terpengaruh dengan tuntutan yang bukan mmberi manfaat pun.. lagi bagus tumpukan kepada kejayaan yang dapat menyumbang kepada kejayaan negara dan mengharumkan nama negara.. jadi yuna pun lagi baik.. nicol lagi hebat.. barulah malaysia harum d mata dunia... kalu saja ikut cakap c ambiga peguam bodoh sombong tu.. bersih lah sangat... puiiiii

    ReplyDelete