Minda Hijrah Headline Animator

Tuesday, March 27, 2012

Saman RM100 juta, Anwar masuk perangkap Nalla

Anwar saman RM100 juta terhadap Nalla dan Utusan. Pada mulanya tujuan Anwar cuma nak gertak Nalla saja kerana menuduh dia biseksual. Anwar ugut kalau Nalla tak tarik balik tuduhan dia tu. Mungkin Anwar takut tuduhan Nalla itu dijadikan isu untuk kempen PRU kali ni. Sekarang Aljub terpaksa tunaikan ugutan dia bila semankin ramai bekas sahabat handai dia cabar dan desak dia supaya mempercepatkan saman terhadap Nalla itu.

 

Nalla jugak mahu saman itu dipercepatkan supaya senang dia tunjuk bukti yang dia simpan selama ni untuk pengesahan di mahkamah. Dulu dengar kata Nalla ada simpan video tape Anwar tengah "beraksi" tetapi dirampas. Mungkin dia ada salinan lain atau salinan yang belum terbongkar lagi. Sebab tu Nalla teruja sangat bila Aljub nak saman dia.

 

Sepatutnya Aljub tak perlu layan tuduhan Nalla tu sebab dia sendiri secara tidak langsung sudah mengaku ketika mempersoalkan kenapa hanya dia saja yang didakwa sedangkan perbuatan liwat itu berlaku secara "suka sama suka". Tapi pendakwaraya kata, mengikut undang-undang yang ada sekarang orang yang meliwat tetap kena, tak kira sama ada liwat itu berlaku secara sukarela atau paksa.

 

Lepas tu Aljub mahu kerajaan ubah undang-undang yang sedia ada supaya membenarkan perbuatan liwat "suka sama suka" asalkan tidak didepan orang. Kalau tidak kata Aljub, orang macam Saiful akan perangkap orang yang suka main bontot macam dia untuk berkonspirasi dengan pihak lawan.

 

Mungkin Aljub dah malu alah didepan penyokong-penyokong dia yang percaya dia tidak meliwat Saiful kerana sudah dibebaskan oleh mahkamah, jadi dia terpaksa buat-buat berani saman Nalla dengan harapan Nalla tarik balik kerana mahkamah mungkin akan berpihak kepada dia lagi.

 

Penulis : Nordin, Exco kelab Chedet

Sumber : www.kelabchedet.com

 

No comments:

Post a Comment