Minda Hijrah Headline Animator

Wednesday, February 15, 2012

GILIRAN CHEGUBARD & SAMM BELA WARTAWAN HINA NABI


Ats nama kemanusian, Chegubard, Pengerusi SAMM membantah penghantaran pulang warga Saudi yang didakwa menghina Nabi. Membawa komen-komen diMkini jelas majoriti mengecam kenyataan NGO yang berpaksikan PKR ini.

Bagi saya, apa yang dilakukan oleh Chegubard adalah perjuangan sekular. Apa sahaja yang dilakukan perlu dilihat dari konteks kemanusian dan kebebasan seolah-olah manusia yang lahir di dunia ini TIDAK TERIKAT kepada ajaran Islam. Sedangkan dalam kes ini, kerajaan Malaysia bertindak atas kerjasama dengan kerajaan Arab Saudi. Biarlah wartawan itu diadili oleh mahkamah disana.

Kalau Chegubard dan SAMM tak puas hati, nanti boleh berdemo depan mahkamah jika wartawan itu dibicarakan di negaranya nanti.

Bayangkan jika Pakatan Pembangkang mendapat kuasa dan Anwar Ibrahim menjadi Perdana Menteri. Mungkin ketika itu Malaysia bakal menjadi tempat perlindungan bagi umat Islam seluruh dunia yang menghina Islam.




Sebelum itu loyar buruk yang juga Naib Presiden PKR kata tindakan kerajaan adalah ZALIM .menghantar pulang warga Saudi atas permintaan kerajaan Saudi sendiri. Kita nak tanya, apa yang zalim nya ? Naib Presiden PKR nie tak percaya ke sistem perundangan kerajaan Arab Saudi ?

Hamza tu warga Arab Saudi dan didakwa membuat kesalahan di Arab Saudi. Dan Menteri Dalam Negeri dah buat kenyataan bahawa penghantaran pulang Hamza ATAS PERMINTAAN PIHAK BERKUASA ARAB SAUDI. Kenapa bodo sangat Naib Presiden PKR ini tuduh pulak kerajaan Malaysia yang KEJAM ?


Kenyataan Dr. Maza lebih rasional. Memang patut pon kerajaan Malaysia bekerjasama dengan kerajaan Saudi.

Dan RAKYAT wajar menilai sokongan mereka kepada Pakatan Pembangkang yang semakin dilihat celaru dan sekular, Hancur & Musnah negara jika perjuangan sekular disokong.

No comments:

Post a Comment