Minda Hijrah Headline Animator

Friday, February 10, 2012

DAP RASIS & ANTI MELAYU - HANYA PELANGGAN CINA DISOKONG, PEKERJA MELAYU KFC DIHINA

"MELAYU BABI" "MAMPUS MELAYU" "MELAYU CIBAI" adalah ungkapan yang sempat saya baca di ruangan komen samada portal berita dan Facebook. Dan kesemuanya ditulis oleh mereka yang berbangsa cina.

 

Saya hanya mampu mengetap bibir menahan kemarahan apabila membaca komen - komen berbaur perkauman terhadap bangsa MELAYU. Ini merupakan satu penghinaan yang amat teruk sekali. Tetapi kita wajar meletakkan rasional lebih dari emosi dengan mengkaji punca mengapa ianya berlaku.

 

Setelah diteliti, dapat dilihat bahawa isu berlaku dalam premis KFC ini menjadi isu perkauman kerana peranan yang dimainkan oleh dua pihak iaitu DAP dan Malaysiakini.

 

DAP sekali lagi membuktikan mereka adalah parti yang RASIS dan anti MELAYU. Dan kali ini permainan RASIS DAP telah mencapai tahap tertinggi. Kisah pelanggan cina yang dikasari disensasikan oleh DAP dan Malaysiakini tidak langsung mencerminkan prinsip keadilan tetapi hanya satu sebab - menimbulkan kebencian perkauman !

 

Kenapa hanya pelanggan cina ditampilkan ? Kenapa pekerja KFC yang berbangsa Melayu tidak diketengahkan ? RAKYAT wajib tahu cerita dari kedua-dua belah pihak.

 

Malah selepas sessi media yang dibawa oleh MP DAP Segambut diterbitkan oleh Malaysiakini, begitu hebat warga Malaysia berbangsa cina menghina orang Melayu di Facebook.

 

Memang malang ini telah berlaku dan tidak dicegah pun oleh rakan politik mereka sosialis PKR dan sekular PAS.

 

DAP memang terang dan jelas ANTI MELAYU & ANTI ISLAM tetapi kenapa masih ramai juga orang Melayu berotak lembu sokongan perjuangan RASIS DAP.

4 comments:

  1. Ini adalah hasil dr slogan najib 1malaysia.kita semua 1bangsa....ini cina klau aku jumpa mmg aku bg dia cibai cukup2....... sial

    ReplyDelete
  2. if they read closely, there are chinese who stated that people shouldn't insult the race and should just focus on the issue of hospitality from KFC. nowadays, people don't read properly and just jump to conclusion.

    ReplyDelete
  3. This is clearly a failure in Operational Standards..those who brought in racial point of views to this issue clearly didn't analyze the situation properly. and YOU the 1 who wrote this clearly is a DUMBASS.

    ReplyDelete
  4. Sdra MinDa Hijrah

    Saya minta izin masuk.

    Hari ini Jumaat,sebelah petang ,ada rakyat yang fasih bahasa Mandarin telah murah hati membeli surat khabar vernakular Oriental Daily dan di edarkan percuma di sebuah Pasaraya TS, di Selangor.

    saya nampak ada 3 halaman berita gambar serta ulasan atas KFC.
    Sesiapa yang fasih sila baca oriental daily hari ni dan ulas.

    Ada rakyat Malaysia yang nampak bunga bunga api yang patut di padamkan,tetapi telah mengambil kesempatan curah minyak.

    Mengapa ?

    Gara 1M kasi muka, sebab nak jawat PM lagi kan.
    Lagi baik jadi masak telur saja.

    apa pun semua blogger Alif Ba Ta wajib Pantau rapi.
    tq mentor mentor saya.
    arjuna waspada
    changkat lobak.

    ReplyDelete