Minda Hijrah Headline Animator

Thursday, December 1, 2011

#PAUmno :DAP memang BANGSAT. Itu kenyataan dan bukan maki hamun

Saya tertarik dengan surat pembaca yang keluar di Mkini berkaitan UMNO amalkan budaya maki hamun. Nama penulis seorang keturunan cina dan mengistiharkan kononnya dia bukan ahli DAP. Ini taktik BASI apabila mahu kuatkan hujah.

Saya tidak nafikan ada kalangan perwakilan yang keterlaluan menggunakan kata2 kesat tetapi dalam hujah 'DAP BANGSAT', ianya ternyata benar. Politik kotor bersifat RASIS yang menjadi amalan DAP sejak penubuhannya bukan asing bagi kami, orang Melayu yg sedar diri. Rakyat yg hidup berbilang kaum selama lebih 50 tahun sejak merdeka dalam keadaan aman dan makmur kecuali pada satu masa tahun 1969. Itupun DAP terlibat secara langsung menghasut rakyat.

Penulis surat itu harus sedar bahawa banyak perkara yang dilakukan DAP melampaui batas. Terbaru apabila taiko DAP Perak yg juga YB Taiping dgn muka tidak malu menggelarkan MB Perak 'Black Metalic'. Bukankah itu satu penghinaan dan ungkapan rasis tahap tertinggi sejak kita merdeka ?

Penulis itu juga jgn hanya pandai tunding jari kepada UMNO semata-mata. UMNO masih mampu akui kesilapan yang berlaku tetapi DAP bersama rakan2 sekutunya terus menghasut rakyat dgn menimbulkan isu perkauman.

Rakyat kini lebih bijak menilai. Keamanan adalah satu nikmat yang cukup mahal utk diperjudikan. Semangat 1Malaysia mulai dipupuk tetapi AWAS ! DAP MEMANG BANGSAT !!!!

No comments:

Post a Comment