Minda Hijrah Headline Animator

Thursday, August 11, 2011

BERSIIH - Rusuhan di London sebagai Pengajaran

Tidak disangka secara tiba-tiba kota London yang aman menjadi medan tempur dengan pelancaran rusuhan oleh satu golongan yang tidak berpuas hati dengan pihak kerajaan. Perlawanan bola sepak persahabatan antara England dan Belanda dibatalkan. Perdana Menteri British memendekkan lawatan ke Itali. Kemusnahan harta begitu teruk sekali. Dan yang paling malang apabila ada pelajar Malaysia yang turut menerima nasib malang dipikul dan dirompak oleh perusuh.
 
Ketika dunia dilihatkan KONON nya Polis Diraja Malaysia melakukan kekejaman terhadap rusuhan yang cuba dilakukan BERSIIH, kini sudah disajikan tindak balas dan layanan  yang dilakukan oleh Polis British terhadap para perusuh di Kota London.
 
Inilah pengajaran berguna kepada kita supaya bertindak dengan lebih bijak lagi. Turun ke jalan raya dengan membawa jumlah yang ramai semata-mata tidak berpuas hati dengan pemerintah sehingga mengganggu keamanan warga kota wajib dielakkan. Ini lah yang mahu dilakukan oleh penganjur Bersiih pada 9 Julai lalu - menukarkan demonstrasi jalanan kepada rusuhan.
 
Dibantu dengan lakonan Suharrdi yang 'mati dan hidup kembali' sebanyak dua kali bagi membangkitkan kemarahan peserta demo supaya bertindak lebih ganas dan menyalahkan pihak Polis atas sebab kekejaman. Namun digagalkan setelah Polis berjaya mengambil langkah pencegahan yang lebih awal bagi mengelakkan rusuhan ganas berlaku.
 
Dengan bantuan dan latihan yang disalurkan oleh Yahudi kepada golongan anti Melayu dan anti Islam yang ada di Malaysia, Bersiih diwujudkan semata-mata utk mengabui mata satu golongan Islam supaya bangkit membantu usaha mereka menjatuhkan kerajaan yang sedia ada.
 
 Bukankah lebih elok jika ketidakpuasan hati disalurkan dengan jalan yang betul tanpa perlu persetankan hak keamanan orang lain. Ini adalah agenda Yahudi ke atas negara dan pemerintah Islam. Kita wajib bersama menentang mereka !!!

No comments:

Post a Comment