Minda Hijrah Headline Animator

Wednesday, June 1, 2011

Kontrak BBCC & Penjualan Tanah UDA - NUR JAZLAN TERUS DIASAK !!!

Ahli Perlimen Pulai yang juga Pengerusi UDA yang pernah bermimpi untuk bertanding jawatan Timbalan Presiden UMNO terus diasak oleh pelbagai pihak terutamanya dikalangan pemimpin dan para penyokong UMNO berkaitan beberapa isu. Antaranya,



Kenyataan Datuk Musa Sheikh Fadzir, Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Pulau Pinang dalam Utusan Online pada 31 Mei 2011.

"Saya nak tanya Nur Jazlan, Lembaga Pengarah UDA bermesyuarat hari ini tetapi kenapa beliau mendahului keputusan Lembaga Pengarah apabila memberi gambaran hanya syarikat hartanah dari China yang akan dipilih untuk membangunkan bekas tapak Penjara Pudu.
"Saya juga nak tanya kepada Pengerusi UDA ini, kenapa hanya satu syarikat sahaja, iaitu syarikat China tersebut yang diserahkan kepada Kementerian Kewangan jika Lembaga Pengarah hanya bermesyuarat hari ini? Kenapa tidak serah semua 11 syarikat kepada Perdana Menteri?.
"Jadi siapa sebenarnya yang mempunyai kepentingan peribadi dalam hal ini, saya atau Nur Jazlan. Apakah hanya selepas keputusan dibuat baru pemimpin UMNO boleh bersuara? Hanya selepas bumiputera terus terpinggir baru bersuara," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

Dan juga persoalan dan keresahan yang di timbulkan oleh Ketua Penerangan Pemuda UMNO, Datuk Seri Reezal Merican Naina Merican

PETALING JAYA 31 Mei - Tindakan Uda Holdings Bhd., (UDA) yang kebelakangan ini menimbulkan tanda tanya di kalangan kontraktor bumiputera terus dipersoalkan apabila ia didapati dalam proses menjual sebidang hartanah miliknya yang terletak di kawasan utama iaitu di Jalan Sultan Ismail di ibu kota.
Ketua Penerangan Pemuda UMNO, Datuk Seri Reezal Merican Naina Merican berkata, beliau mendapat tahu UDA kini bercadang menjual tanah miliknya yang berukuran 1.4 hektar bersebelahan Hotel Sheraton itu kepada Mutiara Goodyear Development Bhd., (Mutiara) pada harga RM215.5 juta.
Menurutnya, tindakan itu tidak sepatutnya dilakukan UDA kerana ia pasti merugikan pemilikan tanah bumiputera di kawasan bandar dan bercanggah dengan falsafah penubuhan UDA yang bertujuan menjaga kepentingan pemilikan hartanah golongan tersebut.
"Jika benar perkara ini sedang berlaku, Pergerakan Pemuda UMNO menggesa UDA supaya mengkaji cadangan itu kerana ia akan merugikan golongan Melayu dan bumiputera di bandar.
"Pihak pengurusan UDA perlu mengingati bahawa syarikat itu ditubuhkan untuk menjaga kepentingan pemilikan hartanah bumiputera di kawasan bandar dan ia (UDA) bukanlah agen hartanah," katanya ketika ditemui Utusan Malaysia di sini hari ini.

Forumer Kelab Chedet terus mem'balun' Nur Jazlan juga ekoran kisah esebelum ini yang mana YB dan Ketua Bahagian UMNO Pulai pernah menghina mantan Perdana Menteri, Tun Mahathir Mohamad. Antara kenyataan yang dilontarkan oleh S/U Kelab Chedet dalam forum hehe..TENDANG SAJA JAZLAN DARI UDA....!!!

hehe...nampak nya kemelut UDA dan pembangunan BBCC akan sampai ke kemuncak nya apa bila TPM sudah minta penjelasan dan SPRM pula akan meneliti isu kontrak tersebut!!!

hehe... sebagai org melayu aku sendiri pun hairan dgn jawapan yg diberikan oleh oengerusi UDA yang konon nya cuma 1 sahaja syarikat bumi yang hantar proposal dan itu pun konon nya tidak akan dilayan..kerana kontrak lebih 6 bilion itu mungkin akan diserahkan kpd syarikat dari cina...!!!

hehe...aku tak faham lah cam mana si jazlan ini berperanan?? apakah dia ini mmg jenis tidak mampu nak faham apa peranan UDA kepada pembangunan harta org melayu??/

hehe...hehe kalau lah ...benda2 macam ni pun ada pemimpin melayu yg nak tolak peranan org melayu sendiri...apa guna dia jd ketua badan yg diberi amanah utk jaga hak melayu??

hehe... sebenar nya... aku sendiri ada dengar banyak benda 'pelik' yg si jazlan ni buat dalam UDA hingga menimbulkan rasa tidak senang di kalangan staf UDA sendiri....!!

hehe aku nampak si jazlan dah rasa dia macam raja kat UDA lantaran itu.. dia berani buat apa saja... hatta menolak kepentingan melayu!!!

hehe...aku harap... mangkok yg ada hubungkait gan malaysia insider ni ..ditendang saja dari UDA.... kerana dia mmg tak layak utk jaga kepentingan melayu!!!

hehe hidup melayu!!!


Terima kasih kepada Timbalan Perdana Menteri yang prihatin terhadap isu ini. Nur Jazlan wajar ditendang dari UDA.

berita lanjut : http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2011&dt=0530&pub=Utusan_Malaysia&sec=Muka_Hadapan&pg=mh_01.htm

Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, laporan lengkap projek dikenali Bukit Bintang City Centre (BBCC) itu penting bagi memberi gambaran mengenai proses pelaksanaan projek tersebut yang didakwa meminggirkan syarikat bumiputera.

Laporan itu, katanya, akan dibawa ke Kabinet untuk dinilai sama ada sistem pemilihan yang digunakan UDA bagi memilih syarikat pelaksana projek itu dibuat mengikut peraturan atau bertentangan dengan dasar sedia ada.

‘‘Saya membaca polemik antara Datuk Musa Sheikh Fadzir (Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Pulau Pinang) dan beberapa Yang Berhormat lain mengenai UDA. Jawapan Pengerusi UDA (Datuk Nur Jazlan Mohamed) nampak tidak memuaskan hati.

‘‘Kita akan minta laporan lengkap daripada UDA sendiri untuk memaklumkan kepada kabinet apakah kedudukan sebenarnya,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan Mesyuarat Perwakilan UMNO Bahagian Bayan Baru di sini hari ini.

1 comment:

  1. Nur Jazlan ni mak cina.. hati lebih banyak ikut cam hati mak dia..

    ReplyDelete