Minda Hijrah Headline Animator

Monday, April 18, 2011

Kelab Chedet - PBB akan jadi UMNO selepas era Taib Mahmud ?

Dibawah adalah pandangan yang disalurkan oleh seorang forumer di www.kelabchedet.com

Perbincangan lanjut di http://www.kelabchedet.com//modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=4158#60146

Portal MYKMU juga ada membincangkan isu ini Taib Mahmud resign,UMNO perlu masuk Sarawak!

Nota kaki - Pandangan ahli-ahli forum Kelab Chedet TIDAK mewakili pandangan RASMI Kelab Chedet.



Dulu UMNO kawan rapat dgn USNO menjaga USNO. Akhir nya USNO transformed jadi UMNO di Sabah.

UMNO kini rapat dgn Parti Pesaka Bumiputra di bawah Pehin Taib Mahmud.
Org kata ada perjanjian, UMNO tak akan masuk Sarawak selagi PBB tolerance dan sekata dgn UMNO. Tu janji unwritten.
PBB pledge rapat dgn UMNO so UMNO tak masuk Sarawak.

Tapi janji itu valid selagi ada Pehin Taib saje.

Org kata tak pernah dlm sejarah Kepala Barisan involve directly dlm State election sampai berkemah 6 hari.Tapi itu lah yg DS Najib buat.

Mesti jugak org tanya kenapa? nampak sgt ke Bn nak tumbang? atau nak damage control atas perbuatan silap Pehin Taib?

Tapi ada pulak info terlepas kata ia nya terjadi kerana UMNO mesti terus kan kekuasaan PBB atas sebab ia nya akan Transfrom jadi UMNO sebaik sahaja Pehin Turun Tahta.

So oleh sedemikain maka seharus nya lah UMNO take care Sarawak sebaik mungkin sebelum PBB jadi UMNO.

Beberapa tahun dulu pernah beberapa individu cuba buka cawangan UMNO di Sarawak tapi UMNO HQ di KL tidak menyetujui nya kerana akan splt kan dan kesukaran utk merge bila transform itu terjadi.

Saya sgt setuju pada dasar nya jika ini berlaku.Penambahan kerusi UMNO di parlimen boleh di jangka kan dan mengkristianisasi kan Sarawak oleh NGO kristian dapat di pantau.

Apa komen anda sekelian?

2 comments:

  1. buat apa UMNO nak masuk Sarawak. dah 2 kali PRN PBB sapu bersih kerusi yang dipertandingkan. malah Taib Mahmud masih layak jd KM Sarawak. yang tak suka Taib mahmud hanya mereka iri hati dgn kejayaan beliau.

    ReplyDelete
  2. PBB komponen BN jd kalau Najib dan jentera berkhemah disana 6 hari tak salah, melambangkan Najib kepala dlm BN dlm pd tu Najib sempak gak ke luar negara sambil bekerja. PBB dah menunjukan kematangan dlm politik dan spt sume tau Sarawakian ni kan ke hampir Kelantanis malah ada yg kata lbh lg hu hu..Syabas dan tahniah kerana Najib berjaya memberitahu yg sebenarnya kpd rakyat dan kita tak harus lupa bukan shj DAPig, hamPAS dan PuKaRam je yg berkempen disana malahan kengkawan omputeh pun masuk daun..kalau tak mcmana la kawan yg sorang tu begitu teruk moral dan akhlaknya masih lg menang walaupun majoriti kecil..errr Nik Ajis taknak komen ke ada pemimpin gabungan mereka mcm tu punya teruk tp masih diangkat..he he biasa la jawapannya mcm biasa, penipuan, palsu, konspirasi, fitnah dan sbg nya..yg pastinya bagi aku ialah hamPAS dan PuKaRam akan tetap menjadi 'pelacur' sekiranya pembangkang berjaya memerintah Sarawak. Allah maha berkuasa dan buktinya 10 muka baru PBB menang, SUPP 'kalah' teruk..Dia nak menunjukan kpd kita siapakah mereka yg bergelar kafir harbi tp takan tunduk kpd pemerintahan Islam..yg bangang bin bodoh bin tolol ialah hamPAS dan PuKaRam wakawaka eh eh

    ReplyDelete