Minda Hijrah Headline Animator

Wednesday, February 2, 2011

TERKINI ! Krisis di Mesir - Air Asia & MAS ke Mesir bantu pemindahan

Pengumuman Khas

AirAsia[Special Announcement] - AirAsia will be sending one A320 aircraft to help bring Malaysians in Cairo home. AirAsia’s team will be headed by our Deputy Group CEO, Datuk Kamarudin Meranun. AirAsia will make 4 trips daily between Jeddah and Cairo covering 8 sectors.

The first flight left KLIA, LCCT to Jeddah at 2pm (GMT+8)


Sumber berita The Star memetik Menteri Luar Datuk Seri Anifah Aman menyatakan bahawa syarikat penerbangan AirAsia dan MAS akan membantu pemindahan rakyat Malaysia dari Mesir ke Jeddah.

Manakala menurut Menteri Pertahanan, Datuk Seri Zahid Hamidi, proses pemindahan dijangka mengambil masa sekurang-kurangnya 4 hari. NGO-NGO juga diseru membantu.

Visa sementara oleh Kerajaan Arab Saudi telah diluluskan dan rakyat Malaysia dijangka akan ditempatkan di Kompleks Tabung Haji.


4 comments:

  1. begitu pantas kerajaan bertindak bagi membantu rakyat Malaysia di Mesir.

    ReplyDelete
  2. Kalau boleh kita mahu lebih pantas kerajaan bertindak. Tetapi ini adalah permualaan yang baik dengan kerjasama syarikat penerbangan seperti AirAsia & MAS.

    ReplyDelete
  3. walaupun pelajar malaysia di mesir adalah penyokong pas tapi kerajaan tak pernah memilih bulu dalam memberi layanan sama rata kepada rakyatnya. sebab itulah saya sayang umno. tidak ada dendam peribadi. mana pemimpin yg tidak bekebolehan akan di ganti walaupun dia seoran gperdana menteri (pak lah). no dictatorship macam nik aziz

    ReplyDelete
  4. terimakasih juga kepada negara jiran mesir seperti arab saudi yang pantasa meluluskan visa sementara. ternyata hubungan 2 hala yang baik adalah snagat penting. tahniah kerajaan malaysia

    ReplyDelete