Minda Hijrah Headline Animator

Monday, November 8, 2010

Zaid Ibrahim Tinggalkan Kapal PKR sebelum Lemas dan Tenggelam

Akhirnya Datuk Zaid Ibrahim menyedari dan melihat sendiri bahawa tidak wujud keadilan dalam Parti Keadilan Rakyat (PKR). Dan perjuangan yang sering dilaungkan oleh PKR adalah sekadar retorik semata-mata. Malah lebih banyak huru-hara dan pergaduhan sepanjang pemilihan pucuk pimpinan PKR kali ini.

Yang masih dalam PKR tu, bila lagi mahu berhijrah ? Hijrah sebelum Parah !

Petikan Sumber: http://www.malaysiakini.com/news/147547
Calon timbalan presiden PKR, Datuk Zaid Ibrahim membuat pengumuman mengejut untuk menarik diri daripada bertanding jawatan berkenaan.

Selain itu, Zaid yang juga pengerusi perhubungan PKR Wilayah Persekutuan juga mengumumkan beliau meletakkan semua jawatannya dalam PKR.

“Saya tawar diri menyertai parti ini atas kepercayaan saya boleh membawa politik progresif; memupuk dan memperkembangkan demokrasi dan ketelusan di negara ini. Saya sebenarnya silap,” katanya dalam satu kenyataan di blognya.
Menurut Zaid, sepanjang pemilihan PKR, membuktikan bahawa kepimpinan parti itu secara aktif membiarkan salah laku dan penipuan berleluasa dengan tujuan mencapai objektif tertentu.

“Saya yakin mana-mana parti politik dengan sikap hipokrit dan nilai-nilai palsu tidak akan mampu menawarkan sebarang pembaharuan yang bermakna kepada rakyat di negara ini.

No comments:

Post a Comment