Minda Hijrah Headline Animator

Wednesday, September 19, 2012

Hina Islam : Pemuda Umno & Pas bidas Ngeh Koo Ham (Alhamdulillah !)

Pemuda Umno dan Pemuda Pas bersatu suara membidas kenyataan Pengerusi DAP Perak, Datuk Ngeh Koo Ham yang secara sinis persoalkan perhimpunan besar-besaran umat Islam membantah filem Innocence of Muslims, Jumaat ini sebagai buang masa dan tenaga.
 
Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin berkata, kenyataan pemimpin DAP itu menunjukkan beliau sangat tidak sensitif terhadap perasaan umat Islam dan juga kedudukan Rasulullah SAW dalam Islam.
 
"Ini amat malang sekali. Dia rakyat Malaysia tetapi masih tidak faham perkara asas dalam Islam dan juga sensitiviti orang Islam.," katanya.
 
Sementara itu, Ketua Pemuda Pas, Nasrudin Hassan turut mengecam Koo Ham dengan menegaskan tiada isu buang masa atau tenaga sebagaimana dikatakan pemimpin DAP itu kerana bantah filem itu adalah kewajipan setiap individu Muslim.
 
"Kita tentang kerana ini isu agama, bukan politik. Filem ini menghina Rasulullah dan mengguris hati umat Islam seluruh dunia," katanya.
 
Menurutnya, berhimpun bantah filem itu adalah usaha kecil dibuat bagi menunjukkan perasaan tidak puas hati terhadap perbuatan biadap itu.
 
"Saya nak ajak semua ahli Pas hadir di kedutaan Amerika Syarikat Jumaat ini," katanya.
Perhimpunan sama juga akan dianjurkan Pemuda Umno pada hari yang sama, yang mendorong Koo Ham mempersoalkan dalam
 
Twitternya: (Khairy nak orang Islam membantah Sam Bacile. Untuk Islam atau untuk kepentingan politiknya? Tidakkah orang Islam membuang terlalu banyak masa dan tenaga untuk ini?
 
Sumber: Sinar Harian

6 comments:

  1. sebab itu mereka2 ini ada ciri2 kafir harbi...

    ReplyDelete
  2. Ngeh tanya samada umat islam buang masa tak untuk perkara sebegini. Dia tak kata yang dia hina islam pun. Cuba fikir baik baik. Tulisan dari Outsyed the Box adalah betul dan berfakta. Sememangnya kita dah tahu musuh islam takkan berdiam diri untuk menghina islam. Musuh islam khasnya Yahudi juga tahu bahawa kelemahan orang islam ialah tak dapat kawal kemarahan. Jadi, mereka ciptakan sesuatu untuk umat islam marah. Bila dah marah, syaitan iblis pun main peranan dalam meniup serta menghasut untuk melakukan perbuatan-perbuatan seperti merosakkan barta benda, bunuh dsbnya yang seterusnya menonjolkan sifat jahil umat islam kini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia patut tanya diri sendiri sebelum tanya tindakan orang lain....sepatutnya dia lebih sensitif sbb dia dilahirkan di Malaysia...

      Delete
  3. Orang Kristian penyembah anak haram keturunan yahudi... kalau tidak siapa bapa Jesus? Anak tuhan? wakakakaka tuhan org kristian ada lanchau ke? Bodoh punya orang yg percaya Jesus anak tuhan.

    ReplyDelete
  4. sy paham maksud ngeh koo ham... cara UMNO mempertahan ISLAM buang masa... sbb ..pemimpin UMNO sendiri yg hina ISLAM !!
    cuba bacik balik ... ngeh koo ham xhina ISLAM , dia hina tindakkan Khairy dalam erti kata lain UMNO!!
    di sini saya sertakan Senarai Koleksi UMNO Hina Islam!!
    http://keretaburuk12.blogspot.com/2011/08/senarai-koleksi-umno-hina-islam.html

    ReplyDelete