Minda Hijrah Headline Animator

Friday, April 20, 2012

BERSIH 3.0 - Ambiga Bodoh Undang-Undang ?

Hanya kerana nak adakan BERSIH, pompuan pariah si Ambiga ni berani hasut rakyat suruh langgar undang-undang. Sebagai seorang peguam dia bukannya tak tahu ada Undang-Undang Kecil (By-Laws) yang memberi hak kepada DBKL menjaga harta awam di KL. Malah pihak kerajaan sendiri kena mintak izin untuk mengadakan acara kerajaan bagi menghormati kuasa yang diperuntukkan Parlimen kepada DBKL. Urusan DBKL ini sudah menjadi URUSAN SERI PADUKA BAGINDA kerana Agong yang meluluskan undang-undang itu di Parlimen bagi membenarkan DBKL berkuasa ke atas harta awam dibawah jagaan DBKL.

Kerajaan sudah membenarkan mereka berhimpun, cuma mereka perlu mendapat kebenarkan DBKL menggunakan harta awam disitu. Ini memang peratusan yang dikenakan kepada semuam bukan saja kepada BERSIH,

Tapi si betina pariah tak puas hati kerana tak dapat tunjuk besar kepala melawan kerajaan sebab itu lah dia bantah peraturan yang digunapakai supaya dapat membangkitkan semanagat "LAWAN TETAP LAWAN" dikalangan penyokong pembangkang. Kalau TAK LAWAN TAK SEDAP sebab tak dapat liputan media antarabangsa yang mereka sudah undang itu. Sebab tu dia tetap nak buat kecoh walau pun kebenaran sudah diberikan. Inilah yang dikatakan perang psychology yang dibuat terhadap kerajaan sekarang. Memang jahat betina keling ni, semua ini kerana dihasut oleh Anwar Ibrahim.

Perbincangan lanjut : http://kelabchedet.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=68092#68092
 
Malaysiakini wrote:
Dataran Merdeka milik rakyat, kata BERSIH

BERSIH mempertikaikan kenapa mereka diminta mendapatkan kebenaran Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) untuk melangsungkan perhimpunan menuntut pilihan raya bersih dan adil pada 28 April ini.

"Kenapa alasan ini digunapakai hanya terhadap kami? Ini ruang awam, ia milik rakyat.

"Tidak patut ada sebarang sekatan untuk menggunakannya,"
kata pengerusi bersamanya S Ambiga.

Bekas pengerusi Majlis Peguam itu juga berkata ia selama ini digunakan untuk pelbagai acara setiap minggu.

Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Hussein dan 'menteri udang-undang' Datuk Seri Mohd Nazri Abdul Aziz dilaporkan menggesa BERSIH meminta kebenaran pemilik lokasi itu sebelum mengadakan perhimpunan itu.

Bercakap kepada pemberita di Kuala Lumpur, beliau menegaskan janji kumpula pro-reformasi sistem pilihan raya itu untuk memastikan perhimpunan anjurannya berlangsung aman.

"Jika ada sesiapa cuna menimbulkan masalah dan melakukan keganasa, kami sendiri akan serahkannya kepada pihak polis," katanya lagi.

No comments:

Post a Comment