Minda Hijrah Headline Animator

Wednesday, July 4, 2012

PAS MIMPI kata "Wakil DAP Tak Mungkin Jadi MB"

Sila rujuk petikan berita dibawah.

 

Pas: Wakil DAP Tak Mungkin Jadi MB

TEMERLOH :   Wakil daripada DAP tidak mungkin menjadi Menteri Besar (MB) Pahang sekiranya Pakatan Rakyat (PR) berjaya memerintah negeri ini dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13).

 

Pesuruhjaya Pas negeri, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, syarat untuk menjadi menteri besar perlulah beragama Islam dan Melayu.

 

Bagaimanapun katanya, Pakatan Rakyat (PR) akan sentiasa bersama bagi membincangkan pelbagai bentuk pembangunan ekonomi, politik, sosial dan sebagainya untuk kebaikan rakyat negeri ini.   "Dalam PRU akan datang, Pas yakin dapat lebih kerusi sama ada kerusi Dewan Undangan Negeri (Dun) atau Parlimen bagi negeri ini.   Kita dapat lihat gelombang politik kini di mana semakin ramai rakyat sudah bersama-sama dengan Pas

 

Entah kenapa para pemimpin PAS semakin bodoh berpolitik. Mereka ingat DAP pon bodoh seperti mereka ka?

 

Sudah lama DAP mencari calon-calon berbangsa Melayu & beragama Islam utk menjadi wakil rakyat mereka & seterusnya boleh dijadikan calon Menteri Besar. DAP belajar dari pengalaman di Perak. Malah DAP dijangka meletakkan lebih banyak calon-calon yang dikawasan Parlimen & Dun berbanding PKR & PAS.

 

Ini satu Malaya pon tahu rancangan DAP ini. Takkan Tuan Ibrahim Tuan Man jenis manusia yang 'katak bawah tempurung''?

 

Cukupla jangan bodohkan rakyat dan ahli PAS yang bermati-matian dalam perjuangan tetapi akhirnya menjadi hamba abdi dan keldai DAP & PKR.

 

Tanya PAS Penang tentang janji Anwar Ibrahim dan apa Lim Guan Eng beri kepada ADUN PAS? habuk pon tarak.

 

Lagi mau kene tipu ka ?

No comments:

Post a Comment